FANDOM

In A Witcher, ezüst kard are used primarily against szörnyek as they reportedly have little effect on emberek és nem-embereknek. Unlike the steel, meteorit and rune swords in the game, these cannot be bought or sold.

Witcher ezüst kardja Szerkesztés

Geralt megkapja a 2. epizodban, (Act II) hogy megkuzdjon a Szörnyeteg a csatornából. Az ezust kartd egyike a ket eszkoznek a witcher eszkoztarabol. Egy kulonleges fegyver, amit olyan lenyek ellen hatasos, akik sebezhetoek az ezusttel szemben, mint az elohalottak es a legtobb szorny. Eleg konnyu ahoz, hogy egykezzel forgassuk, szabadon hagyva a masik kezunket fegyverek forgatasahoz, vagy Jelek hivasahoz.

The witcher's silver blade actually has a steel core which is plated with a thick layer of silver which is lethal to magical beasts. This weapon was made specifically for slaying monsters born of magic, those which cannot be hurt with common steel weapons.

Weapons Witchers silver sword
Statisztika

No extra Sebzés

  • Attack is governed by attack style
  • Defense is governed by defense skills
  • Sebzés is governed by currently applied enhancements

Looks like a Claymore.

Aerondight Szerkesztés

Given to Geralt by the A Tó Úrnojének if you choose to follow her path to resolving the conflict between the humans and the Vodián (given after killing Dagon).

Weapons Aerondight small
Statisztika

Sebzés + 60%
Attack + 10%

Kinézetre megegyezik a sima Witcher ezüstkarddal.

Holdpenge Szerkesztés

A Vadászat Királyi Nagymestere adja Geraltnak ha mind a 10 szörny trófeáját begyűjti.

Weapons Moonblade
Statisztika

Sebzés + 100%

  • described as "splendid"

Looks like a curved elven blade.