FANDOM

Арідея (пол. Aridea) — героїня літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським, вперше згадана в оповіданні «Менше зло».

Друга дружина Фредефалька, княгиня Крейдену та мачуха княжни Ренфрі.

Біографія

Невідомо, що сталось з першою дружиною Фредефалька, матір'ю Ренфрі, але одразу після її смерті молодий принц зустрів Арідею з якою у нього з'явились діти до офіційного одруження.

Стреґобором Арідея описувалась як мудра та освічена жінка, нащадок прадавнього роду, багато членів якого були видатними адептами чорнокнижницької майстерності, від яких їй і дістався рідкісний артефакт — Дзеркало Негалені.

За словами чародія, княгиня часто зверталась до цієї реліквії, щоб дізнатись майбутню долю своєї країни. А на її запитання Дзеркало пророчило смерть їй і багатьом людям від руки чи за вини дочки Фредефалька від першого шлюбу. Проте, Ґеральт зауважив, що княгиня, скоріше за все, воліла, аби трон унаслідували її власні діти, котрі були бастардами.

Арідея, посилаючись на «прокляття Чорного Сонця», доклала зусиль, щоб звістка про це дійшла до Ради чародіїв, яка і відправила до Крейдену чародія Стреґобора. Той, після деяких спостережень та експериментів підтвердив, що дівчинка — мутант, та відразу звернувся до Арідеї, бо знав, що Фредефальк дуже любив свою доньку і не захотів би його слухати.

Княгиня підіслала до пасербиці вбивцю, який викрав і спочатку зґвалтував княжну, після чого тій вдалось втекти.

Після того, Арідея і Стреґобор постійно полювали на неї, пускаючи слідом вбивць, та намагаючись отруїти. Чотири роки потому княгиню було отруєно за невідомих обставин; Стреґобор вірив, що це зробила Ренфрі, проте вона казала, що не встигла до неї дібратися.

У книгах Сапковського

— Що ж, — Стреґобор сунув долоні в рукави шат, — тоді це триватиме довше. Отже, історія почалася у Крейдені, маленькому князівстві на півночі. Дружиною Фредефалька, князя Крейдену, була Арідея, мудра освічена жінка. У її роду було багато видатних адептів чорнокнижницької майстерності й, напевно у спадок, вона отримала досить рідкісний і потужний артефакт, Дзеркало Негалені. Як тобі відомо, Дзеркала Негалені використовують здебільшого пророки та віщуни, бо вони безпомилково, хоча й туманно, прорікають майбутнє. Арідея досить часто зверталася до Дзеркала…
— Із традиційним, думаю, запитанням, — перервав Ґеральт. — «Хто на світі найгарніший»? Як мені відомо, усі Дзеркала Негалені діляться на ввічливі й розбиті.
— Ти помиляєшся. Арідею більше за все цікавила доля країни. А на її запитання Дзеркало пророчило паскудну смерть їй і багатьом людям від руки чи за вини дочки Фредефалька від першого шлюбу. Арідея доклала зусиль, щоб звістка про це дійшла до Ради, а Рада відправила до Крейдену мене. Зайве додавати, що первородна дочка Фредефалька народилася невдовзі після затемнення? Якийсь час я спостерігав за малою. За цей час вона встигла замучити канарку й двох цуценят, а також ручкою гребінця вибила око служниці. Я провів декілька тестів за допомогою заклять, більшість із них підтвердила, що мала — мутант. Я пішов із тим до Арідеї, бо Фредефальк світа за донькою не бачив. Арідея ж, як я казав, була розумною жінкою…
— Авжеж, — знову перервав Ґеральт. — І, напевно, вона не дуже любила пасербицю. Воліла, аби трон унаслідували її власні діти. Про подальші події я здогадуюся. Як і про те, що там не знайшлося нікого, хто скрутив би їй голову. І тобі заразом.

Останнє бажання, ст. 83

* * *
— Ого, — сказала. — Багато ти про мене знаєш. А що? Ти щось маєш проти гномів? Чи інших гуманоїдів? Правду кажучи, вони ставилися до мене краще, ніж більшість людей. Але тебе воно не повинно обходити. Казала ж я, Стреґобор і Арідея гнали мене, неначе дикого звіра, доки могли. Потім більше не могли, я сама перетворилася на мисливця. Арідея скопитилася у власному ліжку, пощастило їй, що я не добралася до неї раніше, мала для неї спеціальну програму.

Останнє бажання, ст. 96

Цікавості

  • У роду Арідеї було багато видатних адептів чорнокнижницької майстерності, від яких у спадок вона отримала досить рідкісний і потужний артефакт, Дзеркало Негалені.
  • Арідея, скоріше за все, заснована на мачусі з казки братів Грімм — «Білосніжка».