Відьмакопедія
Advertisement

Брукса (пол. Bruxa, англ. Bruxa) — бестія, яка фігурує в Сапковського, а також в іграх «Відьмак», «Відьмак 2» та «Відьмак 3»

Опис

Брукса — дуже потужний тип вампіра, який набуває вигляду темноволосої молодої людини, найчастіше жінки, її його природна форма — велика чорний кажан з гострими іклами та кігтями. Це один із небагатьох видів вампірів, на яких не впливає сонце. Брукси дуже спритні, проти них ефективні лише срібні мечі. Хоча вони мають гострі кігті для нападу зблизька, вони також можуть видавати пронизливий крик здалеку, від якого навіть доросла людина може злетіти в повітрі. Лише Квен здатний протистояти йому, хоча сила крику може навіть пробитися крізь нього в певних ситуаціях.

Брукси мають звичку співати рідною мовою, особливо після того, як вони випили крові, і їхні пісні описуються як тихі, пронизливі та нудотні. Завдяки цьому брукси можуть маніпулювати будь-якою людиною та підкоряти її волі, змінюючи її сни та перетворюючи їх на жахливі кошмари.

У книгах Сапковського

— Відьмак відступив і сильніше стиснув руків’я меча.
— Значить, ти…
Кутики вуст почали підніматися вище, все вище, губи розтягнулися…
— Брукса! — крикнув відьмак, кидаючись до фонтану. З-під блідих губ блиснули білі гострі ікла. Вампіриця скочила, вигнула спину, наче леопард, і заверещала.
Останнє бажання, ст. 62
— У випадку вищих вампірів — ніколи, — м’яко відізвався Еміель Регіс. — Із того, що мені відомо, у такий страшний спосіб не калічать також альп, катакан, муля, брукса або носферату. Досить брутально із рештками жертв обходяться, натомість, фледер й екімма.
Хрещення вогнем, ст. 159

Гра «Відьмак 3: Дикий Гін»

Запис у бестіарії

Якщо вже мусиш подорожувати крізь ліс, стережися місць, де чути трелі багатьох різних птахів. Це означає, що потрапив ти на територію брукси й жити тобі лишилося зовсім недовго.
Анонімна порада

На щастя для всіх, брукси — рідкісні створіння. Багато хто з них живе далеко від велелюдних міст, бо ж ці потвори дуже дбають про власну безпеку й ховаються там, де їх важко заскочити зненацька. Ті, хто обирає життя серед людей, уникають натовпів і найчастіше виходять зі схованки вночі. Від звичайних запізнілих перехожих їх відрізняють деякі ознаки: зв’язок із птаством, несамовитий голос, прикметний спосіб пересування. Брукси мають надлюдську силу та швидкість, але найбільшу перевагу дає їм уміння ставати невидимими.
Брукси рухаються неймовірно швидко, а здатність ставати невидимими дає їм змогу легко спантеличувати ворогів і нападати несподівано, наприклад ззаду. Тому під час бою з таким вампіром придасться бомба «Місячний пил», яка нейтралізує невидимість чудовиська й дає змогу бачити всі його рухи. Не зайве буде й добре змастити меч противампірським мастилом.
Брукси атакують гострими кігтями та здатні пробивати захист ворога, осипаючи його градом ударів зусібіч. Ослаблену жертву намагаються вони вгризнути, щоб виссати кров, тому кожний відьмак, полюючи на таке чудовисько, має завчасно випити «Чорну кров». Брукси атакують також звуковою хвилею, яка валить із ніг і приголомшує.

Відомі брукси

Logo-gwent-big.png
Гра «Гвинт: відьмацька картярська гра»

Брукса (Гвинт 22).png

Брукса присутня у вигляді бронзової карти Брукса фракції чудовиськ у грі «Гвинт».

« Вампіриця скочила, вигнула спину, наче леопард, і заверещала. Звукова хвиля ударила відьмака, наче таран, спираючи дихання, крушачи ребра, пронизуючи вуха й мозок шпичками болю. »

— Опис карти у Гвинт

Настільна рольова гра «Відьмак»

WRPG Bruxa.png
Чув розповіді про бруксу від багатьох людей на півдні. Можливо, це пов’язано з теплішим кліматом, але вампіри, здається, прагнуть на південь. Хех, один старий хлопець із Назаїру якось сказав мені, що брукса — це німфа, схожа на водяну німфу чи щось подібне. Але вони були зіпсовані темною магією та плотськими бажаннями. Вони виходять уночі й сплять із гарними молодими людьми, перш ніж нагодуватися їхньою кров’ю й відправити їх у могилу. Хех, ти навряд чи вб’єш бруксу в бою, бо вони швидші за будь-яку людину, з довгими гострими, як бритва, кігтями та голосами, як у баранів. Що ти повинен зробити, так це зупинити бруксу до сходу сонця. Щойно сонце торкнеться її шкіри, вона згорить, як сухе сіне!.
Рудольф Казмер Забобони простолюдинів (Освіта СЛ: 18)
Коли монстр достатньо розумний і оманливий, щоб сховатися в людському поселенні, його стає дуже важко вбити. На додачу За цією простою істиною брукси є вампірами, і, що ще гірше, підпадають під жахливу категорію тих, хто не слабкий до сонячного світла. Знайти бруксу в поселенні людей може бути важко, оскільки вони здатні змішуватись зі своїми сусідами. Якщо ви йдете вулицями поселення вночі, прислухайтеся до тихого, але пронизливого співу, який лунає у вас у животі. Це пісня брукси, яку вони співають рідною мовою, особливо після того, як вип’ють крові.
У жодному разі не слід укладати контракт на будь-якого розумного вампіра, які, я мушу вам нагадати, є істотами, здатними ставати повністю невидимими, здатністю, проти якої традиційні методи боротьби з невидимими мало допомагають, адже вони можуть завдавати удари з невидимості та насносити удар звуковою хвилею. Підкрастися навіть до однієї важко, оскільки брукси тісно пов’язані з птахами, завдяки чому вони рано попереджають про гостей. Якщо вам доводиться покласти своє життя на дурість цього полювання, зберігайте елемент несподіванки якомога довше. Прогуляйтеся містом, прислухаючись до голосу птахів і запаху крові, перевіряючи тихіші місця в заможніших районах. Знайдіть місце, щоб отримати свою здобич наодинці, випийте зілля чорної крові та наповніть повітря бомбами з місячного пилу, знаками Ірден та Ігні. Намажте належним чином свій срібний меч і виконуйте все, чого вас навчили, і ви будете жити.
Знання та настанови (Бестіарій СЛ: 16)

Галерея

Advertisement