Відьмакопедія
Advertisement

Нижня Мархія або Верхній Едірн (пол. Dolna Marchia, англ. Lormark або Northern Marshes) — спірна територія, яка лежить між ріками Дифнею та Понтаром.

Опис

  • Належить Едірну. Проте Кедвен постійно пред'являє на нього свої права.
  • За даними з гри відомо, що у Верхньому Едірну розвинені срібні і вугільні шахти, численні мануфактури та єдина каменоломня білого мармуру по ту сторону Яруги. Все це робить цей край дуже багатим, можливо, він є основним джерелом доходу Едірну
  • В залежності від рішення гравця в грі Відьмак 2: Вбивці Королів, Верхній Едірн може стати: Вільною державою Саскії або бути окупованою територією Кедвену.

Міста

У книжках Сапковського

– Досить, – засопів Генсельт, поводячи навколо диким поглядом. – Досить, клянусь богами, бо мене зараз кров заллє. Я сказав: ні п'яді землі. Ніяких, тобто абсолютно ніяких повернень захопленого! Я не погоджуся на зменшення мого королівства навіть на п'ядь, навіть на півп'яді землі! Боги довірили мені частину Кедвена, і тільки богам я її поступлюся! Нижня Мархія – наші землі... Ці... Ці... Енті... А, курва, етнічні, о! Нижня Мархія століттями належала Кедвену...
– Верхній Едірн, – знову заговорив Дійкстра, – належить Кедвену з минулого літа. Точніше, з двадцять четвертого липня минулого року. З тієї хвилини, як туди вступив кедвенський окупаційний корпус.
– Переконливо прошу, – сказав Шилярд Фіц-Естерлен, хоча його ніхто не питав, – запротоколювати ad futurum rei memoriam, що імперія Нільфгард не мала нічого спільного з цією анексією.
– Якщо не рахувати того, що саме в цей час вона грабувала Венгерберг.
– Nihil ad rem!
– Та невже?
– Панове! – нагадав Фольтест.
– Каедвенська армія, – прохрипів Хенсельт, – вступила в Нижню Мархію визволителькою! Моїх солдатів квітами зустрічали там! Мої солдати...
– Твої солдати... – Голос короля Демавенда був спокійний, але по його обличчю було видно, чого йому вартий цей спокій. – Твої розбійники, що увірвалися в моє королівство з бандитськими криками, вбивали, ґвалтували і грабували. Панове! Ми зібралися тут і сидимо вже тиждень, розмірковуючи, як повинна виглядати картина майбутнього світу. Про боги, невже це буде світ злочинів і грабежів? Невже збережеться бандитський status quo? Невже награбоване добро залишиться в руках розбійників і грабіжників?
Хенсельт схопив зі столу карту, розірвав її і жбурнув у Демавенда. Король Аедірна навіть не ворухнувся.
– Моя армія, – прохрипів Генсельт, а його обличчя налилося кольором старого доброго вина, – відвоювала Мархію у нільфгардців. Твоє, прости господи, королівство тоді вже припинило існування, Демавенде. Скажу більше, якщо б не моя армія, у тебе сьогодні взагалі ніякого королівства не було б. Хотілося б поглянути, як без моєї допомоги ти вигониш «Чорних» за Яругу і Доль Ангра. Тому можна без особливих перебільшень стверджувати, що ти залишився королем по моїй милості. Але тут і зараз моя милість кінчається! Я сказав: не віддам навіть п'яді моєї землі! Не дозволю зменшити моє королівство!

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів»

Запис в Глосарії

Територія Едірну, розташована між ріками Лексель і Дифна, називається, в залежності від політичних поглядів гравця, Нижньою Мархією чи Верхнім Едірном. Здавна ці землі були спірною територією, на яку висував претензії Кедвен. Під час останньої війни з Нільфгардом Едірн опинився в дуже складному становищі, ведучи нерівний бій на півдні з лавиною Чорних. Саме в цей час, бачачи, що південний сусід не зуміє протистояти агресору, війська союзної Кедвена увійшли в Нижню Мархію, здійснивши несподівану анексію. Кілька днів потому на мосту через річку Дифню вітали один одного маркграф Мансфельд з Ард Каррайга і маршал Менно Коєгоорн, головнокомандувач армії Нільфгарду із Дол Ангра. Вони потиснули руки над стікаючим кров'ю, вмираючим королівством Едірн, позначивши цим, не побоюся це прямо, бандитський розділ видобутку. І хоча після війни Кедвен повернув Нижню Мархію, цей жест був одним з найбільш огидних, які тільки знала історія. Втім, смію стверджувати, що він був напевно не останнім жестом такого роду.

Примітки

Держави Півночі
Королівства
Едірн Herb Aedirn.pngБрюґґе Herb Brugge.pngВерден Herb Verden.pngКедвен Herb Kaedwen.pngКерак COA Kerack var2.pngКовір і Повіс Herb Kovir i Povis.pngЛирія і Рівія Herb Lyria-Rivia2.png

Реданія Herb Redania.pngСодден Hrb unof Sodden.pngТемерія Herb Temeria.pngЛіга з Генґфорсу Herb Liga z Hengfors2.pngЦідаріс Hrb unof Cidaris.pngЦінтра Herb Cintra2.png (*)

Князівства і області
Анґрен Hrb unof Angren.png (**) • Бремервоорд Hrb unof Bremervoord.pngБрокілон Hrb unof Brokilon.pngВельгад Hrb unof Velhad.pngВерхній Содден Hrb unof SoddenGrn.pngҐелібольГолопілля Hrb unof Holopole.png
Дол Блатанна Hrb unof Dol Blathanna.png (*) • Занґвебар Zangwebar.pngЗаріччя Hrb unof Zar.png (*) • Кайнгорн Herb Liga z Hengfors2.pngКрейден Hrb unof Creyden.pngМаллеора Hrb unof Malleore.png

Магакам Herb Mahakam.pngНарок Herb Narok.pngНижній Содден Hrb unof SoddenDln.pngНовіград Hrb unof Novigrad.pngСкелліге Hrb unof Skellige.pngСтоки (*) • Тальгар Herb Talgar.pngТусан Hrb unof Toussaint.png
Елландер Hrb unof Ellander.pngЕмблонія Герб эмблонии.pngЯмурлак COA Jamurlak.png

Примітки

  • (*) — під протекторатом Нільфгарду після Цінтрійського миру
  • (**) — Анґрен розробниками ігор помилково винесений на лівий берег Яруги, хоча за описами він розміщений під Магакамом і перебуває під протекторатом Темерії, себто, на правому березі Яруги
Advertisement