FANDOM

Віраксас I (пол. Viraxas) — герой літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським.

Найстарший з шести синів Белогуна, якого було вигнано з королівства та позбавлено прав на престол. Після державного перевороту та вбивства батька, став третім королем Кераку.

Біографія

Юні роки та молодість

Віраксас народився як законний син короля Белогуна і більшу частину своєї молодості він провів на відкритому повітрі, тренуючись із дерев'яним мечем. Молодий принц був енергійним і сильним, мав риси характеру, яким заздрив навіть його батько. Втім, наростаючі сварки між ними зрештою змусили Белогуна вигнати Віраксаса без судового вироку, і коли Віраксас покинув палац, то викрав низку речей, у тому числі меч його брата Егмунда. Белогун навіть пішов на крайнощі і заборонив згадувати ім'я Віраксаса при дворі, хоча це не зупинило поширення пліток, вважаючи, що причиною вигнання стала ревнощі короля до свого сина.

Життя у вигнанні

Втім, молодий принц не зів'янув під час вигнання, а навпаки, будучи наймитом часто зміг добре вивчити мистецтво бою.

Пізніше він зустрів Ільдіко Брекль, жінку, яку вигнали з Аретузи за дрібну крадіжку. Вони змогли розвинути доволі близькі стосунки.

Попри все це, він не забув несправедливості батька. Врешті-решт Віраксас зв’язався з агентами Капітулу Чародіїв, які пообіцяли повернути його на трон Керака в обмін на значні привілеї в торговій мережі королівства. Угода була укладена, і маги через свою установу в Рісберзі виготовили чарівне намисто, яке мало задушити Білогуна. Подарувати його мала б Ілдіко, яка незабаром стане його нареченою.

Сам же король навіть не підозрював, що його наречена Ільдіко Брекль виявиться не молодою 17 річною дівчиною, а справжньою інтриганкою, якій насправді 25 років. Сам же Віраксас в цей час найняв "Ахеронтію" - знаменитого піратського фрегата.

В день Ламмасу Ільдіко одягнула на короля медальйон, який власне і задушив його. В цей час до порту вже прибувала "Ахеронтія" і Віраксаса визнали наступником корони.

Король Керраку

Gwent cardart northern viraxas king
Будучи королем, Віракс провів багато реформ, в тому числі змусивши нелюдів виселитися із королівства та заборонивши магію. Саме останнє змусило чародійку Литту Нейд виїхати з королівства. Окрім того, король почав жорстку політику проти Брокілону, намагаючись його захопити і мати можливість експлуатації цих земель.

У книгах Сапковського

— З Брюґґе, — нахмурився Брік. — Ото я тобі, брате, скажу, що саме твій король, Венцлав, тих потвор роззухвалює. Не хоче із нашим Ервилом зійтися, і з Віраксасом із Керака. А коли б із трьох сторін на Брокілон піти, нарешті б видавили ту мерзоту…

Меч призначення, ст. 88

— Король Віраксас, — сказала з ледь чутною уїдливістю, — розпочав панування з воістину королівських едиктів. Primo, день його коронації оголошується в королівстві Керак державним святом і днем, вільним від роботи. Secundo, оголошує амністію… для кримінальних, політичні продовжують сидіти, причому без права побачень та листування. Tertio, підіймає на сто відсотків мита та портові збори. Quarto, протягом двох тижнів Керак мусять покинути всі нелюди та мішанці, які шкодять економіці держави й позбавляють праці людей чистої крові. Quinto, у Кераці забороняється застосовувати будь-яку магію без згоди короля, а магікам не дозволяють мати тут землі чи нерухомість.

Сезон гроз, ст. 198

Примітки