FANDOM

Вітовт фон Еверец (пол. Witold von Everec) — герой ігрової адаптації літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським, в тому числі доповнення «Серця з каменю» до відеогри Відьмак 3: Дикий Гін.

Реданський дворянин, молодший брат отаманна Реданської вільної компанії Ольґерда фон Евереца.

Доповнення «Серця з каменю» Редагувати

Молодший брат дуже сильно хотів бути схожим на старшого, але Ольґерд виявлявся кращим у всьому. Проте це не заважало їм жити дружно і дбати один про одного. Після смерті батьків їхня дружба ставала дедалі міцнішою, доки одного дня Ольґерд не знайшов спосіб повернути багатство.

Ґонтер О'Дімм поставив йому умову — життя близької людини в обмін на бажання. Пожертвувати треба було коханою Іріс або рідним братом. Вибір припав на брата, і наступного дня Вітовт загинув у бійці.

Вітовта поховали в родинному склепі, де померлі Евереци все ще давали про себе знати. Ольґерд часто відвідував брата, говорив із ним, розповідав, як сумує. Він навіть почав всім розповідати, що Вітовт поліг у нерівному бою, на який сам нарвався. Старший брат продовжував піклуватися про молодшого навіть після смерті, і одного разу побажав, щоб той ще раз потішився від душі. Розважати його випало Ґеральтові з Рівії.

За допомогою Шані відьмаки викликав дух Вітовта й розповів про свою домовленість. Фон Еверец погодився, але усвідомивши, що як дух він не зможе веселитися так, як звик, вселився в Білого Вовка.

Як місце для гуляння було обрано весілля подруги відьмака Шані. У тілі Ґеральта він усіляко чіплявся до неї, робив неоднозначні компліменти й пропозиції.

Спочатку померлий сумнівався, що сільське весілля зможе його розважити. Але за один вечір йому вдалося загнати свиней до хліву, вигравши відповідний приз, спробувати звабити сільську дівчину, побитися з її братами, дістати взуття зі ставка, провести відьмацьке розслідування, досхочу натанцюватись і напитися. Він також не полишав спроб домогтися Шані, але, за його словами, він допомагав своєму другові, тобто Ґеральту.

Коли пробила північ, Вітовт не хотів залишати людської подоби, але Пан Дзеркало, попередньо покатувавши привида, повернув його туди, звідки він прийшов. Принаймні так він запевнив Ґеральта. Після цього Вітовт ніяк не давав про себе знати, а відьмак зміг скористатися нагодою, яку подарував йому покійний фон Еверец.

Запис у журналі Редагувати

Tw3 journal Vlodimir
Ґеральту було доручено знайти Вітовта фон Евереца й подбати, щоб той погуляв, скільки душа забажає. Начебто нічого надзвичайного, якби ж не той факт, що Вітовта вже кілька років не було серед живих. Але таємничий Пан Дзеркало не бачив у цьому перешкоди. Він дав Ґеральту скляночку з кров’ю фон Евереців і навчив відьмака закляття, яке мало підняти Вітовта з могили. Відтак Ґеральт вирушив до родової усипальні фон Евереців, щоб відшукати місце поховання Ольґердового молодшого брата.
Перш ніж Ґеральт познайомився з Вітовтом, йому довелося битися з іншими померлими фон Еверецами. Лише коли відьмак їх подолав, явився Вітовт. Він пояснив, що не допомагав своїм неживим родичам у бійці, бо ніколи їх особливо й не любив. Загалом беручи, молодший братик Ольґерда справив на Ґеральта враження дивної особи. Мав він шляхетні манери, та нерідко забував про них і поводився, наче простолюдин-забіяка. Спричинили це, без сумніву, ті довгі роки, що їх він провів у товаристві розбійників.
Одне можна стверджувати напевне: за життя Вітовт любив повеселитися, і після смерті йому цього дуже бракувало. Вимоги його були не надто вишукані: насамперед добряче надудлитися, а тоді... Ну, скажімо так, цей мрець неабияк скучив за стосунками із чарівною статтю. Почувши в переказі Ґеральта скарги Вітовта на потойбічне життя, я став боятися смерті ще більше...
Вітовт у тілі Ґеральта став супутником Шані на весіллі її подруги. Там він і справді нагулявся, скільки душа забажала: пірнав у ставок по черевики, грав у карти, танцював і пив за трьох, ганяв свиней і навіть вициганив у Шані поцілунок.
Опівночі молодій покрили голову, а час перебування Вітовта серед живих вийшов. Та йому так сподобалося в шкурі відьмака, що він не хотів її залишати. Лише поява Пана Дзеркало кінець-кінцем примусила Вітовта повернутися туди, звідки він прийшов. За словами  Ґеральта, Пан Дзеркало завдав духові Вітовта сильного болю. Навіть не знаю, як можна завдати болю безплотному духу, але, очевидно, Пан Дзеркало не мав із цим жодного клопоту. Дивна то постать. У мене й досі від думки про нього мурашки по тілу...

Пов'язані квести Редагувати

Цікаві факти Редагувати

  • Як легко помітити, імена чоловіків із роду Еверец запозичено з історії Великого Князівства Литовського: Ольґерд і Кейстут — славетні історичні постаті. Вітовт (польською Witold) — ще один відомий литовський князь із тієї самої династії.
  • Якщо після квесту «І я там був, мед, пиво пив» повернутися в гробницю фон Евереців, то поруч із могилою Вітовта лежатимуть свіжі квіти. Ґеральт зауважить, що Шані сумує за шляхтичем.

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Оскільки Вітовт давно загинув, то під час подій доповнення «Серця з каменю» він присутній лише у вигляді привида.