FANDOM

Дорога, з якої нема вороття (пол. Droga, z której się nie wraca) — оповідання з циклу романів про відьмака під авторством Анджея Сапковського.

Коротка історія про зустрічі Вісенни і Коріна ну і при цьому при різних супутніх обставинах. За мотивами оповідання, Богуславом Польхом був створений однойменний комікс.

Опис сюжету Редагувати

Вигнаний з Кола чарівник Фрегеналь створює свого монстра — Кощія і з групою розбійників перекриває єдину дорогу, що веде до копальні Амель. Не залишивши таким чином вибору купцям і гірникам він починає торгувати з ними на грабіжницьких умовах для останніх. Тим часом, його банда вступає в конфлікт з жителями прилеглого до копальні села — Ключ. Не знайшовши підтримки у своїх правителів, коваль Микула надсилає прохання про допомогу в Коло.

Йому надсилають Вісенну. По дорозі в село вона зустрічає пораненого Коріна, що мимоволі потрапив у призначену Вісенні засідку. Після цього, вони удвох рятують Микулу від розбійників банди Фрегеналя, що напали нанього, і піднімають жителів села, втомлених від набігів бандитів, на відкритий конфлікт з розбійниками. Вони йдуть до перевалу. Там вони розмовляють з новим ватажком банди на ім'я Кехль. Той розповідає про бунт проти розбійників збожеволілого на владу Фрегеналя. Він вимагає, щоб його пропустили з залишками здобичі. Корін погоджується на його умови і разом з Вісеною йде в печеру де натикаються на пов'язаного Фрегеналя.

Залякавши його своїми погрозами Вісенна вибиває з нього спосіб знищення його монстра. Вони втрьох йдуть на перевал. Там Фрегеналь зраджує їх і завдає плранення Коріну і Вісенні. Втікши, він натикається на прибувшого туди Мікулу і вмирає від його сокири. З'являється Костець. Він швидко наздоганяє відважну трійку, але Кехль, що вчасно зреагував, вступає з ним у нерівний бій і відвертає його на себе. Вісенна, що прийшла до тями, знищує чудовисько заклинанням. Кехль вмирає. Наступного дня, вирішивши нікого не турбувати прощаниями, Вісенна залишає село, але на шляху її знову зустрічає Коріна, що цього разу вже її очікує.

ПерсонажіРедагувати

Головні героїРедагувати

Другорядні персонажіРедагувати

ЗгадкиРедагувати

ГеографіяРедагувати

Королівства і населені пунктиРедагувати

Назви природних об'єктівРедагувати

МонстриРедагувати

ЦікавостіРедагувати

  • Вперше оповідання було надруковане у журналі «Фантастика» №8 за 1988 рік. Створенню розповіді сприяло на диво гарне сприйняття першого оповідання Анджея Сапковського — «Відьмак», яке було надруковане в цьому ж журналі двома роками раніше.
  • Вперше в СРСР оповідання «Дорога, з якої не повертається» було випущено російською в перекладі Олександра Бушкова під назвою «Дорога, звідки не повертаються» (рос. «Дорога, откуда не возвращаются») у 1990 році. Твір було випущено московським видавництвом «Молода гвардія», матеріали якого надав польський журнал «Фантастика». Джерелом для перекладу послужила рання версія оповідання, вміщені в антології «Що більше мухи».
  • В оповіданні (та й у самої серії книг) натякається, що Корін — батько Ґеральта, але сам Сапковський стверджує, що це не так.

Примітки Редагувати