FANDOM

У кожного короля за душею стільки гівна, що штрикнути його ножем – по-любому справа справедлива
Золтан Хівай

Золтан Хівай (пол. Zoltan Cziwaj) — герой літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак, Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін.

Краснолюд, шукач пригод, ветеран Другої Північної Війни, любитель міцних напоїв і гучних пісень, майстер гри в ґвент, а перш за все — один з кращих друзів Ґеральта і Любистка.

Інші члени компанії Золтана:

Участь в літературній Сазі Редагувати

Вперше зустрічається у другому розділі книги «Хрещення вогнем», коли Ґеральт, Любисток і Мільва вийшли з Брокілона на пошуки Цірі, а Золтан, з друзями - червонолюдами і папугою на ім'я Фельдмаршал Дуб супроводжували біженців.

— Я — Золтан Хівай.
— Я — Ґеральт, представився після недовгого коливання відьмак.
— Співак — Любисток. А це — Мільва.

— Кррва мать! — прорипів папуга.

Пройшовши разом чималий шлях і переживши разом безліч випробувань, вони подружилися і краснолюд подарував відьмаку свій сігіль. Далі Золтан відправився в Магакам, хоча був незадоволений порядками, які панували в гірському царстві краснолюдів. Відкрито Золтан скоя'таелей не підтримує, але його обтяжує ситуація, що склалася, пов'язана з утисками нелюдей. Майстерність, з якою Золтан працює Краснолюдською сокирою, викликає повагу навіть у Ґеральта.

Наступного разу Золтан з'являється у «Володарці Озера», в Рівії, де його і Ярпена Зігріна (незадовго до сумнозвісного рівійського погрому) зустрічає Ґеральт і Любисток, зайшовши в квартал В'язове, в корчму «У Вірсінга».

Гра «Відьмак» Редагувати

Запис в Глосарії Редагувати

People Zoltan Chivay
Я допоміг краснолюду, переслідуваному расистами. Він впізнав у мені старого друга.
Краснолюда звуть Золтан Хівай. Він стверджує, що багато років тому, в Рівії, був свідком моєї смерті. Золтан здається досить розумним і прагматичним. Він холоднокровно стежить за тим, що відбувається в світі і все це іронічно коментує. Як і всіх інших нелюдів, його обтяжує расистська атмосфера в Темерії.
Золтанові вдалося дістатися до Храмового кварталу. Краснолюд був радий знову мене побачити.

Пов'язані квести Редагувати

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Tw2 full Zoltan 1

Запис в Глосарії Редагувати

Золтан Хівай — один з небагатьох близьких друзів Ґеральта. Вони познайомилися багато років тому, абсолютно випадково, коли Ґеральт розшукував Цірі, а Золтан, як завжди, намагався розбагатіти. У метушні війни вони неодноразово рятували один одному життя, і з часом випадкове знайомство переросло у справжню дружбу, яка зберігається і донині. Майстерність, з якою Золтан працює Краснолюдською сокирою, викликає повагу навіть у Ґеральта. У перервах між кривавими битвами Золтан намагається підтримувати найстаріші Краснолюдські традиції, тобто б'ється в тавернах, просаджує гроші в карти і напивається до нестями. Ґеральт, поважаючий звичаї будь-яких народів, нерідко приєднується до Золтана, щоб вже на наступний ранок гірко пошкодувати про свій інтерес до Краснолюдської культури.

Пов'язані квести Редагувати

ЗолтанВ3

В «Відьмак 3: Дикий Гін» Золтан разом із Любистком керує закладом «Шавлій і Розмарин». Любисток робить всю розумову роботу, а Золтан все інше. Коли краснолюд відлучився на кілька днів, до барда прийшла Цірі і попросила його про допомогу. План Любистка привів до його зникнення, тому Шавлій кілька днів стояв без нагляду і швидко був заповнений натовпом бродяг. Коли Золтан повернувся, він не був радий такому розвитку подій. Але ситуація трохи розрядилася, коли до міста прибув Ґеральт. Разом із відьмаком, краснолюд зайнявся пошуками поета. Коли виявилося, що Любисток у полоні, Золтан придумав план, як звільнити його з ув'язнення. Задумка вдалася, і бард повернувся цілим і неушкодженим, що дозволило краснолюду зайнятися своїми справами.

Як виявилося, Золтан був винен грошей кримінальному авторитету Новіграда і вирішити цю проблему він збирався за допомогою карт для гри в гвинт. Здійснити операцію йому допоміг Ґеральт. Допомога відьмака була дуже доречною, так як на карти Золтана зазіхнули і інші колекціонери. Після цього Золтан допомагає Ґеральту в обороні Каер-Морена, за вибором гравця. Після подій гри залишається в Новіграді разом з Любистком в його кабаре Хамелеон.

Запис в Глосарії Редагувати

Краснолюд, шукач пригод, ветеран Бренни, невиправний оптиміст, переконаний альтруїст, любитель міцних напоїв і гучних пісень, майстер гри в ґвент, а перш за все - наш з Ґеральтом близький друг і вірний товариш - все це Золтан Хівай. Багато років тому почалася наша дружба, коли ми з Ґеральтом наштовхнулися на Золтана і його компанію у спустошеному війною Заріччі. З тих пір наші шляхи раз у раз перетиналися, а останнім часом ми стали і зовсім нерозлучні і в біді, і в радості. На початку нашої розповіді Золтан був моїм компаньйоном: ми спільно володіли закладом "Шавлій і розмарин" в Новіграді.

Пов'язані квести Редагувати

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати