Відьмакопедія
Advertisement
У кожного короля за душею стільки гівна, що штрикнути його ножем – по-любому справа справедлива
Золтан Хівай

Золтан Хівай (пол. Zoltan Cziwaj) — герой літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак, Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін.

Ґном, шукач пригод, ветеран Другої Північної Війни, любитель міцних напоїв та гучних пісень, майстер гри в гвинт, а перш за все — один з кращих друзів Ґеральта і Любистка.

Інші члени компанії Золтана:

  • Манро Брюи
  • Йазон Варда
  • Калеб Страттон
  • Фріґґіс Мерлуззо
  • Перциваль Шуттенбах

Участь в літературній Сазі

Вперше зустрічається у другому розділі книги «?Хрещення вогнем», коли Ґеральт, Любисток і Мільва вийшли з Брокілона на пошуки Цірі, а Золтан, з друзями - червонолюдами і папугою на ім'я Фельдмаршал Дуда супроводжували біженців.

— Я — Золтан Хівай.
— Я — Ґеральт, представився після недовгого коливання відьмак.
— Співак — Любисток. А це — Мільва.

— Кррва мать! — прорипів папуга.

Пройшовши разом чималий шлях і переживши разом безліч випробувань, вони подружилися і краснолюд подарував відьмаку свій сігіль. Далі Золтан відправився в Магакам, хоча був незадоволений порядками, які панували в гірському царстві краснолюдів. Відкрито Золтан скоя'таелей не підтримує, але його обтяжує ситуація, що склалася, пов'язана з утисками нелюдей. Майстерність, з якою Золтан працює Краснолюдською сокирою, викликає повагу навіть у Ґеральта.

Наступного разу Золтан з'являється у «Володарці Озера», в Рівії, де його і Ярпена Зігріна (незадовго до сумнозвісного рівійського погрому) зустрічає Ґеральт і Любисток, зайшовши в квартал В'язове, в корчму «У Вірсінга».

Гра «Відьмак»

Запис в Глосарії

People Zoltan Chivay.png
Я допоміг краснолюду, переслідуваному расистами. Він впізнав у мені старого друга.
Краснолюда звуть Золтан Хівай. Він стверджує, що багато років тому, в Рівії, був свідком моєї смерті. Золтан здається досить розумним і прагматичним. Він холоднокровно стежить за тим, що відбувається в світі і все це іронічно коментує. Як і всіх інших нелюдів, його обтяжує расистська атмосфера в Темерії.
Золтанові вдалося дістатися до Храмового кварталу. Краснолюд був радий знову мене побачити.

Пов'язані квести

  • Моя стара знайома;
  • Пам'ять клинка;
  • Покер з кісточками;
  • Расисти.

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів»

Tw2 full Zoltan 1.png

Запис в Глосарії

Золтан Хівай — один з небагатьох близьких друзів Ґеральта. Вони познайомилися багато років тому, абсолютно випадково, коли Ґеральт розшукував Цірі, а Золтан, як завжди, намагався розбагатіти. У метушні війни вони неодноразово рятували один одному життя, і з часом випадкове знайомство переросло у справжню дружбу, яка зберігається і донині. Майстерність, з якою Золтан працює Краснолюдською сокирою, викликає повагу навіть у Ґеральта. У перервах між кривавими битвами Золтан намагається підтримувати найстаріші Краснолюдські традиції, тобто б'ється в тавернах, просаджує гроші в карти і напивається до нестями. Ґеральт, поважаючий звичаї будь-яких народів, нерідко приєднується до Золтана, щоб вже на наступний ранок гірко пошкодувати про свій інтерес до Краснолюдської культури.

Пов'язані завдання

  • Осада Вергена;
  • З волі богів і виконавчих дурнів;
  • Штурм Вергена;
  • На роздоріжжі: Скоя'таелі;
  • Символ ненависті;
  • Прокляття крові;
  • Підземне життя.

Гра «Відьмак 3: Дикий Гін»

ЗолтанВ3.png

В «Відьмак 3: Дикий Гін» Золтан разом із Любистком керує закладом «Шавлій і Розмарин». Любисток робить всю розумову роботу, а Золтан все інше. Коли ґном відлучився на кілька днів, до барда прийшла Цірі і попросила його про допомогу. План Любистка привів до його зникнення, тому Шавлій кілька днів стояв без нагляду і швидко був заповнений натовпом бродяг. Коли Золтан повернувся, він не був радий такому розвитку подій. Але ситуація трохи розрядилася, коли до міста прибув Ґеральт. Разом із відьмаком, ґном зайнявся пошуками поета. Коли виявилося, що Любисток у полоні, Золтан придумав план, як звільнити його з ув'язнення. Задум вдався, і бард повернувся цілим та неушкодженим, що дозволило ґному зайнятися своїми справами.

Як виявилося, Золтан був винен грошей кримінальному авторитету Новіграда і вирішити цю проблему він збирався за допомогою карт для гри в гвинт. Здійснити операцію йому допоміг Ґеральт. Допомога відьмака була дуже доречною, так як на карти Золтана зазіхнули і інші колекціонери. Після цього Золтан допомагає Ґеральту в обороні Каер-Морена, за вибором гравця. Після подій гри залишається в Новіграді разом з Любистком в його кабаре Хамелеон.

Запис в Глосарії

Ґномський солдат удачі, ветеран Бренни, невиліковний оптиміст, відвертий альтруїст. Любитель міцних напоїв та пісень, майстер гвинту, але насамперед сердечний друг та вірний товариш мені та Ґеральтові — Золтан Хівай.

Корені нашої дружби сягають далекого минулого, коли нам судилося пробиратися зруйнованим війною Заріччям де ми натрапили на Золтана з компанією.

Відтоді волею долі наші шляхи постійно перетиналися, а останнім часом ми стали майже нерозлучні, розділяючи невдачі та успіхі спільних підприємств. На момент, коли починається ця історія, Золтан вже деякій час перебував у статусі мого ділового партнера та допомагав мені давати раду з моїм закладом у Новіграді, якій носив влучні та вишукану назву «Шавлія та Розмарин».
Рятуючи мене з тюремного конвою, якій віз мене до загибелі, Золтан вкотре довів, що ніколи не полишить друга у потребі. Не забарився той час, коли вже Ґном потребував дружньої допомоги та Ґеральт авжеж прийшов на допомогу другові. Напередодні через скрутне фінансового становища, Золтан вліз у борги перед одним з босів кримінального світу Новіградв та зв’язався з неправильними людьми.

Ризикований план без допомоги Ґеральта був би приречений на провал. На щастя для Золтана ця історія мала щасливий кінець.
Хівай мав відволікти увагу охоронців оксенфуртської в’язниці Deireadh [Кінець]. Коли хитрість не спрацювала ґном вдався до більш прямих та перевірених методів. Саме це рішення суттєво спростило фінальний етап втечі.
Золтан не міг пропустити оборону Каер-Морену. Відверто кажучи, мені знається, що ґном би просто образився, як би його не покликали до звитяжного товариства на цю славетну битву.

Пов'язані завдання

Тварини

Золтан не зраджує своїй любові до тварин: у нього є сова Пуся, яку він вчить говорити, та пес Бурко.

Галерея

Примітки

Advertisement