FANDOM

Ког (пол. Kogg) — вітрильний корабель, який має одну чи дві щогли, його борти досить високі, а корпус неймовірно потужний, що дозволяє йому діяти і на морських просторах.

ОписРедагувати

Ког є одним з найстаріших і найбільш поширених типів кораблів в Північних Королівствах. Він — повна протилежність стрункого і маневреного дракара острів'ян Скелліге: широкий і важкий, довжиною, яка дорівнює трьом ширинам, має одну щоглу і високі борти.

Функція когів полягала не тільки у військових діях, судно відмінно підходило і для торгівлі, а так само для морських подорожей, виходячи з чого можна назвати його універсальним.

Конструкція Редагувати

Корабль В2

Загальна конструкція Редагувати

  • Коги були від 20 до 30 м в довжину, і 7,3 м в ширину, осадка корабля — 3 м, вантажопідйомність — до 200 т, але були і чисто транспортні варіації корабля з вантажопідйомністю до 400 т. Характерна особливість кога — навісне кермо і прямі штевні, сильно скошені до лінії кіля.
  • На носовій частині судна знаходився трикутний поміст з огорожею на зразок зубців фортеці, а під ним утворювалося приміщення зі входом з палуби. Кормовий майданчик займав близько половини довжини судна і був дещо нижчим.
  • У приміщенні під кормовим майданчиком розміщувалися каюти, в бортових стінках яких іноді пробивалися вікна. На верхній частині щогли кріпилося "вороняче гніздо" — спостережний пункт. Скошений під кутом форштевень закінчувався похилою щоглою - бушпритом. Він служив для розтяжки вітрила спереду.

Вітрила і щогла Редагувати

  • Корабель мав одну щоглу, яка ставилася посередині і утримувалася штазі і вантами. Рей, що опускалася на палубу, ніс великий прямокутний вітрило, на якому можна було брати рифи, тобто зменшувати площу вітрила, підв'язуючи його нижню шкаторини риф-штертамі.
  • Рейковий вітрило площею 180-200 м2 піднімався на щоглі, складеної з кількох підігнаних в єдиний стовбур колод. Кормова надбудова кога була конструктивно пов'язана з корпусом.

Будівництво Редагувати

50

При будівництві когги використовувалися різні сорти деревини, основною з яких була деревина дуба. Масивні елементи конструкції випилювалися з дубових стовбурів, а не вирубувалися, як в кораблях остров'ян. Для найбільш товстих балок використовувалася деревина низьких сортів, що значно знижувало загальну вартість, і, відповідно, довговічність кожного корабля.

Споруда одного судна займала в середньому три роки.

Відомі екземпляри: Редагувати

  • Летючий олень;
  • Тюремна барка.

Цікавості Редагувати

  • Ког — середньовічне одномачтове палубне вітрильне судно з високими бортами і потужним корпусом, оснащене прямим вітрилом площею 150-200 квадратних метрів. Використовувалося як основне торгове, а також військове судно союзу ганзейских міст.