FANDOM

– Бррр... А скажи, якого з них можна прикінчити з допомогою дзеркала?
– Будь-якого... Якщо вгатити прямо по голові.

~ Геральт про старі жарти з Каер Морхена

Кокатрікс, або Куроліск (пол. Kuroliszek) — чудовисько в іграх Відьмак, Відьмак 3: Дикий Гін.

Гра «Відьмак» Редагувати

Опис

Це орніторептилія, тобто не плазун, але і не птах. Істота страшенна, тіло ящірки, крила кажана, а морду і ноги півня має. Нижче довгої шиї у нього — кармінові «намистини», величезні, в два рази перевищують індичі. У розкинутих крилах в середньому більше чотирьох футів (близько 120 см). Важить лише трохи більше добре годованого індика.

Кокатрікс зазвичай нападає ззаду, а цілиться точно між хребців, або під ліву нирку, в аорту. Атакує в стрибку, виставивши пазурі, клацаючи і клацаючи дзьобом, використовує сильний хлыстообразный хвіст, збиваючи їм з ніг. Як правило, йому досить нанести один удар орлиним дзьобом, щоб вбити жертву.

Bestiary Cockatrice full
Корисні поради:
  • Найефективнішим проти кокатрикса буде швидкий спосіб.
  • Для того, щоб збити кокатрикса з ніг, необхідно використовувати «Знак Аард». Оглушивши створіння, його набагато легше прикінчити.

Запис в Бестіарії Редагувати

«Кокатрікс вилуплюється з яйця, яке зніс півень, що схрестився із іншим півнем. При цьому висиджувати це яйце має жаба протягом сорока чотирьох днів. Ця сама жаба стає першою їжею створіння, що вилупилося. Кокатрікс ненавидить все живе і здатний одним поглядом обернути людину на камінь [1]. Тільки той сміливець здатний перемогти кокатрикса, який озброїться дзеркалом, оскільки дзеркало відображає вбивчий погляд і обертає його проти ящера, його самого перетворюючи в камінь.»

Додатково Редагувати

Обережно: Увага 02 Далі текст містить деталі сюжету.

Дані з книг Сапковського

Чудовисько напало з темряви, із засідки, тихо і підступно. Воно виникло раптово, виникло в мороці, як сполох вогню. Як язик полум'я.
Геральт, хоч його й застав зненацька, відреагував інстинктивно. Вивернувся, проїхавши спиною по стіні. Бестія пролетіла повз, відбилася від покрівлі, ніби м'яч, махнула крилами і знову стрибнула, сичачи і разевая моторошний дзьоб. Але тепер відьмак був напоготові.
Він ударив з короткого замаху, від ліктя, цілячись трохи нижче горла, під кармінові намистини, величезні, в два рази перевищують індичі. Відчув, як клинок розтинає тіло. Інерція удару відкинула бестію на землю, до стіни. Скоффин скрикнув, і це був крик майже людський. Скоффин метався серед битих цеглин, розмахував і молотив крилами, бризкав кров'ю, розвалюючи все навколо себе хлыстообразным хвостом. Відьмак був упевнений, що бій закінчився, але чудовисько неймовірно здивувало його, несподівано кинувшись йому на горло, страшно скриплячи, виставивши пазурі, клацаючи і клацаючи дзьобом. Геральт відсахнувся, відштовхнувся плечем від стіни, різонув навідліг знизу, використовуючи силу поштовху. Потрапив. Скоффин знову звалився на осколки цегли, смердюча сукровиця бризнула на стіну і скла з нею, залишивши фантастичний візерунок. Збите в стрибку чудовисько вже не бігали, тільки смикалося, скрипіло, витягала довгу шию, роздувало «соплі» і трясло «намистинами». Кров потоком текла між цеглою, на яких валявся скоффин.
Геральт запросто міг би добити його, але не став цього робити, щоб не псувати шкури. Спокійно чекав, поки скоффин деться кров'ю. Відійшов на кілька кроків, відвернувся до стіни, розстебнув ширінку і помочився, насвистуючи тужливу мелодийку.
Скоффин перестав скрипіти, затих, завмер. Відьмак підійшов, злегка ткнув його вістрям меча. Бачачи, що все скінчено, схопив чудовисько за хвіст, підняв. Утримується за підставу хвоста на висоті стегна, скоффин стосувався орлиним дзьобом землі, розкинутих крилах було більше чотирьох футів.
— Легкий ти, куролиску. — Геральт трусонув бестію, дійсно вагою лише трохи більше добре годованого індика. — Легковат. На щастя, мені платять поштучно, а не пофунтово.
Василіск, іменований також регулюсом, — гад, а куролиск, іменований також скоффином, або кокатриксією, — орніторептилія, тобто не плазун, і не птах. Це єдиний відомий представник роду, який вчені назвали орніторептиліями ...
— А які з цих двох, — перебив Рейнарт де Буа-Фресне, якого явно не цікавили мотивації вчених, — поглядом вбиває або перетворює в камінь?"
— Ніжоден. Це вигадка.
— Тоді чому ж люди так бояться? Цей, до прикладу взяти, не такий вже великий. Він що, дійсно може бути небезпечний?
— Цей, як ти висловився, приміром взяти, — відьмак трусонув здобиччю, — зазвичай нападає ззаду, а цілиться точно між хребців, або під ліву нирку, в аорту. Як правило, достатньо одного удару дзьобом. А що до василіска, то без різниці, куди він вкусить. Його отрута — найсильніший з відомих нейротоксинів, вбиває за одну секунду.
Володарка Озера
Кінець деталей сюжету.

Редагувати

Запис у бестіарії Редагувати

Мав я восьмеро корів усього, а дійних — п’ятеро. Та в околиці куроліск завівся, і зосталося по них лишень сухе лайно на полі.

— Семко, хлоп із Сосниці

Безпідставні плітки приписують куроліскові, як і василіскові, уміння вбивати самим лише поглядом. Це неймовірна дурниця — погляд куроліска, інша назва якого — кокатрикс, не становить більшої небезпеки для життя, ніж погляд злого гусака. Натомість слід остерігатися його дзьоба й довгого хвоста, якими потвора завдає смертельних ударів.

Куроліски живуть у темних печерах, безлюдних руїнах, занедбаних вежах і старих підвалах. Хоча вони значно менші за грифонів і мантикор, це не заважає їм управно вбивати тих, хто заблукав у темному коридорі.
Куроліски не бояться близького бою, під час якого люто орудують крилами та хвостом, намагаючись виснажити ворога. Особливу небезпеку становлять удари їхніх дзьобів, які влучно вражають життєво важливі органи й спричиняють несумісну із життям кровотечу. Полюючи на куроліска, не варто шкодувати мастила проти драконоподібних. Не зайвою буде й бомба «Картеч», уламки якої завдають чималої шкоди крилам потвори.

Відомі куроліски Редагувати

Виноски Редагувати

  1. Пізніше Геральт пояснить, що то все людські забобони. А от клюнути насмерть межи хребців чи в аорту, — таки може.

Монстри серії про Відьмака
В книгах про Відьмака Глас розуму IV: Мантихорвивороткамглякжагницяжрякхимералісовиквампіргульгравейрперевертеньгігаскорпіонстригаупирягакікімораглумець
Глас розуму V Вилохвіст чи Летюга
Край світу
Гра Відьмак 2 Дракон
Гра Відьмак 3 Кокатрикс чи КуроліскКрижаний велетень
Інше МонстриШаблон:Монстри