FANDOM

Питання ціни (пол. Kwestia ceny) — оповідання зі збірки «Останнє бажання». Королева Цінтри Каланте запрошує відьмака Ґеральта з Рівії на прізвисько Білий Вовк на бенкет з нагоди заручин принцеси Паветти.

СюжетРедагувати

Ґеральт з'являється на прийомі у королівському замку Цінтри. Каштелян Гаксо, як слід підготувавши його до прийому, пояснюэ, що його запросили на п'ятнадцятиріччя дочки Каланте Паветти. Здивувавшись подібный честі, Ґеральт намагається дізнатися про справжні причини своєї участі, проте не домагається свого наткнувшись в мовчанку слуги.

З'явившись на прийом під личиною Равікса з Чотиругла він займає місце поруч з королевою. Дочекавшись моменту Каланте вступає в дискусію з відьмаком про цілі його професією. Помилково вирішивши, що вона приймає його за наймита, Геральт нагадує їй про це. Каланте вказує йому на його помилку, кажучи, що прекрасно знає чим займаються відьмаки. Їхню розмову перериває Ейст Турсех нагадавши щоб принцесі Паветте вже пора з'явитися перед майбутніми претендентами на її ложе. Калантэ погоджується з ним.

Супроводжувана слугами в залі з'являється принцеса. Залишившись задоволеною реакцією гостей на красу Паветти, Каланте повертається до розмови з відьмаком. Вона говорить про боротьбу з якимось "Призначенням".

Тим часом у приміщення входить неизветный лицар. Представившись Йожем з Ерленвальда він посилаючись на клятву вже покійного Роґнера просить віддати йому принцесу. Каланте ігнорує його прохання, а присутні на прийомі наречені приходять в лють.

У розмову втручається Ґеральт. Згадавши умови "Права Несподіванки" він вимагає, щоб здійснилось ще одна умова а саме згода самої принцеси. Мишовур підтверджує його слова, а Каланте на подив гостей викриває відьмака назвавши справжнє ремесло Геральта. Пробиває опівночі. Каланте просить Єжака зняти шолом який той тримав закритим посилаючись на свій лицарський обітницю. Погляду всіх представляється чудовисько ховається за обладунками. Калантэ звертається до дочки з питанням "чи вона хоче піти з цим чудовиськом?". Всі погляди спрямовуються до Паветти, яка на подив усіх погоджується. За столом піднімається плутанина яка за мить перетворюється в бій гостей з Йожем.

Бій перериває крик принцеси. Не впоравшись зі своєю магічною силою, Паветта розкидає всіх присутніх там по стінах. Ґеральт і Мишовур спільно намагаються її зупинити але марно, їх заклинання на неї не діють. Раптово принцеса відволікається. Зрозумівши що це його шанс, відьмак повторно вдаряє по ній своїм знаком. Заклинання досягає своєї мети і принцеса заспокоюється. Пробиває справжня опівночі яку хотіла приховати Каланте. Опинившись після всього, що сталося в обіймах принцеси, Йож показує своє справжнє обличчя людини.

Дані (Справжнє ім'я Єжака) розповідає про своє заклятии Каланте. Королева бачачи, що вже нічого не зробити вирішує оголосити два весілля: свою і своєї дочки. У цей момент вона не знаючи того, знімає з Данини прокляття. Дані вирішуючи віддячити, запитує Ґеральта про будь-яке його бажання. Відьмак повідомляє всім, що прийде за своїм призначенням через шість років. Принцеса виявляється вагітною.

ПерсонажіРедагувати

Головні герої:Редагувати

Другорядні персонажі:Редагувати

ЗгадкиРедагувати

ГеографіяРедагувати

Королівства і населені пункти:Редагувати

Назви природних об'єктів:Редагувати

МонстриРедагувати

Виноски Редагувати

Книги
Цикли саги про Відьмака Відьмак (серія романів)
«Останнє бажання» (1993) Глас розумуВідьмак (оповідання)Дещиця істиниМенше злоПитання ціниКрай світуОстаннє бажання

«Меч призначення» (1992) ♦ «Кров ельфів» (1994) ♦ «Час погорди» (1995) ♦ «Хрещення вогнем» (1996) ♦ «Вежа Ластівки» (1997) ♦ «Володарка Озера» (1999) ♦ «Сезон бур» (2013)

Написані окремо Дорога, з якої нема вороттяЩось закінчується, щось починається ♦ Антологія творів українських та російських авторів «Відьмачі легенди»Рукопис, знайдений у драконовій печері
Інше КнигиШаблон:Книги